Home Overig Waarom is content King?

Waarom is content King?

by admin

“Content is King” is een bekende uitspraak waar marketingspecialisten alles vanaf weten. Zonder kwalitatieve inhoud op je website daalt het vertrouwen van klanten en zal je weinig tot geen nieuwe bezoekers aantrekken. Maar hoe schrijf je goede content en welke impact heeft de waarde daarvan op je conversies? In dit blogartikel delen we graag hoe je je website of webshop tot een succes kan maken door middel van zoekmachine optimalisatie.

Hoe trek je bezoekers naar je site?

Bijna iedereen die het internet gebruikt, ontdekt nieuwe websites via Google. Als jij op zoek bent naar een product of dienst, zoek je toch ook via een zoekmachine waar je die in je omgeving vindt? Daarom is het cruciaal om een hoge zoekpositie (ranking) in Google te bemachtigen. Verkoop je fietsen en wil je dat mensen die naar een fiets opzoek zijn op je website terechtkomen? Dan is een nummer één positie bij een zoekterm zoals “fiets kopen” het meest gewenst. Maar zonder kwalitatieve content kun je hoog scoren in Google wel vergeten. Een hoge positie in Google wordt niet alleen bepaald door de frequentie van een zoekwoord op je website, maar ook door de waarde van de content die je plaatst. Combineer je deze twee punten, dan ben je bezig met zoekmachine-optimalisatie.

Hoe bouw je klantvertrouwen op?

Naast waardevolle content is ook je linkprofiel van groot belang. Hoe vaak wordt er op andere websites over jouw website gesproken? Als je content niet waardevol is, dan zul je geen natuurlijk linkprofiel opbouwen. Waarom zou iemand in dat geval iets over je website te zeggen hebben? Bezoekers die je website wél als waardevol beschouwen, kunnen daarentegen bijvoorbeeld een blogpost aan je wijden. Hoe vaker andere websites iets over je website plaatsen en hoe waardevoller de content op je site is, hoe meer vertrouwen bezoekers in je website krijgen. Een betrouwbare uitstraling met autoritaire content over fietsen, vergroot de kans dat die fietsen daadwerkelijk worden verkocht. Op die manier leidt waardevolle content tot meer conversies!

Hoe schrijf je waardevolle content?

Waardevolle content overbrengen betekent meer dan alleen links aanbrengen zodat je bezoekers fietsen gaan kopen. Het gaat erom dat je ze informatie geeft over de fiets zelf, zoals hoe het frame moet worden onderhouden of wat fietseigenaars kunnen doen bij een lekke band. Daarnaast is het belangrijk om te vertellen hoe je fietsen worden geproduceerd en wat ze zo bijzonder maakt. Dit staat ook wel bekend als je Unique Selling Points. Natuurlijk moeten de juiste zoekwoorden in je content worden verwerkt, zodat je beter op Google wordt gevonden. Semwerkt – een specialist in marketing in Hoorn – helpt je relevante zoekwoorden in kaart te brengen. Daarna schrijft een content-specialist waardevolle content die je webshop of website naar een hoger niveau tilt. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact op met het online marketingbureau Semwerkt.

uitgenodigd